Copil cerșetor- lacrimi, sânge și durere. O imagine care ar fi cutremurat pe oricine

Plin de sânge, cu arcada spartă, cu pielea albă și curată, îmbrăcat în pijamale și încălțat cu o pereche de papuci cu  câteva numere mai mari, un copil plângea în hohote. Era frig. Cu mâna întinsă a trecut prin tramvaiul 25 de un capăt la altul. Toți se uitau la el. Nimeni nu l-a întrebat nimic. Nici eu. Avea aproximativ 12 ani. Am plâns de durerea lui. Era o durere care impresiona pe oricine. Mi-am dorit mult să-l mai văd măcar o dată pentru a-l întreba ce are, de unde vine, ce pățise. L-am revăzut după două săptămâni. Din întâmplare. 

crying-child-29541113

Atunci eram în liceu, însă amintirile copilului cu pielea albă pătată de sânge o să-mi rămână mereu în minte. Când l-am revăzut eram cu o colegă într-un troleibuz. Stătea pe jos, lipit de o bară. Arăta mult mai rău. Era mai slab și murdar. Avea o tristețe greu de suportat. I-am povestit colegei despre cum l-am văzut prima oară. Am mers la el. I-am dat câțiva lei. Chiar dacă drumul nostru era mai lung, am coborât după el. L-am întrebat ce are. Se ascundea. Era ca un copil crescut în lanțuri. Trist și cu o sălbăticie greu de înțeles. L-am rugat să-mi spună ce-i cu el. Stătea aplecat de la mijloc. Nu se putea îndrepta. Îl durea prea tare. Când făcea o mișcare bruscă gemea de durere. L-am lăsat. A fugit de noi. S-a dus la metrou la Eroilor. Ne-am dus și noi. De acolo și-a luat ceva de mâncare din banii pe care i-am dat. Am fi putut spune că-i un cerșetor care face o mulțime de bani zilnic ca să-și cumpere țigări. Am fi putut spune multe doar pentru a crede că facem bine dacă nu-l ajutăm, pentru a trece indiferenți pe lângă durerea unui copil chinuit. Însă am spus „dacă nu-i dădeam bani, nu avea ce mânca”. Când am ieșit de la metrou am văzut un bărbat de etnie romă care căuta într-un coș de gunoi. Avea în mână o pungă cu haine de copil. Apoi aștepta la gura de metrou. Nu știm dacă era o coincidență.

Au fost singurele două dăți în care l-am văzut. Este posibil să mai fi trecut pe lângă el, dar strada îi schimbă. Probabil nu l-am mai recunoscut sau poate cineva l-a ajutat.

Tag-uri:, , , ,

Lasă un răspuns

The BeLoved G.

Be the one you love

Fashion with no limits

Smile! You’re at the best fashion site ever

Ce-am mai descoperit azi

Muzici. Cărți. Oameni. Chestii. Oportunități.

My Blog

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

That Random Comic Blog

Life is a comic strip and we are the characters.

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

sperantaunuiartist.ro

Acest site isi propune sa promoveze cultura in pictura

A d i n a M i r e l a

Toate textele și imaginile de pe acest blog îmi aparțin .

Paiat(z)a

Un izvor de intelepciune

endorfinul

diminueaza perceptia durerii

I'm feeling free RO

Ce nu văd alţii vedem noi

Alexbidam - Blogul fara nume

Un blog cu toate pentru toti

Doman Daniel Blog

A fine WordPress.com site

luizapuia

Cuvintele potrivite sunt mereu simple..

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

