Cum ne mint, cu nesimțire, asociațiile pentru ajutorarea câinilor

Un câine bătrân și bolnav mi-a fost aruncat, astăzi, la poartă. Alături de el erau două oase de pui. Să fie oameni. Eventual, să-l omoare mai repede. Am ieșit la el și când am întrebat „bătrânule, cine te-a aruncat aici?”, cu ultimele forțe s-a ridicat, a venit la mine și a început să dea din coadă fericit. A căzut. Nu se putea ține pe piciore, dar avea încredere în mine și ar fi cerșit și ultima dovadă de căldură. Nu puteam să-l las pe stradă, nici să-l iau la mine. Am început să caut o fundație, o asociație- aia care strânge fonduri de la noi, oamenii care iubim animalele străzii și încercăm să le direcționăm o parte  măruntă din veniturile noastre. După ce am sunat la mai bine de ZECE  fundații din București, am crezut că am luat-o razna, că habar n-am ce-i aia o fundație. Toți îmi spuneau „Nu, noi nu luăm câini după stradă” sau „Nu avem locuri„. M-am enervat și am luat-o pe următoarea doamnă pe sus. Îmi zice tanti asta de la asociația Laila- care DA, are adăpost- că ei nu iau câini de pe stradă. În descrierea asociatiei scria că iau câini, în special bolnavi și bătrâni și au nevoie de bani. O întreb: „Doamnă, pentru ce luați bani dacă nu îngrijiți câini?”. Îmi răspunde: „Da’ ce vreți să luăm toți câinii?”. Îi răspund- „Nu doamnă, unul singur. Atât!„. Îmi răspunde că nu fac ei așa ceva. Sun mai departe până la numărul 30- atâtea fundații am găsit.

1315385577M0hzmN

Toate asociațiile dau codul IBAN. Au nevoie de bani pentru a îngriji bieții cățeluși, care nici măcar NU EXISTĂ. Am sunat mai departe. Am ajuns la al doisprezecelea-lea număr. Era o doamnă care, în realitate, era din Călărași, dar scriseseră cei de la site- adopțiicâini.ro- greșit orașul. Când mi-a spus: „Normal că luăm cățeluși, noi astea facem. Spuneți-ne unde sunteți”, mi-a revenit speranța că există o fărâmă de omenire în Capitală. Când i-am spus unde, mi-a explicat că ei sunt în Călărași. Doamna, foarte drăguță m-a trimis să încerc la Asociația Cuțu-Cuțu, pentru că este și dumneaei curioasă dacă funcționează atât timp cât nu are adăpost. Era la fel de revoltată ca și mine.

Asociația Cuțu-Cuțu- contact, program cu publicul 15-17

Mă întâmpină un mesaj- „Va rugam sa nu sunati in afara orelor de relatii cu publicul si SA NU NE INTRERUPETI activitatea, pentru a putea lucra RAPID SI EFICIENT.”

 Era 15.02. După ce sună telefonul, ajung la robot, care-mi repetă programul. Pe site-ul „fundației” scrie că ei nu au adăpost și nu iau câini de pe stradă. Atunci, de ce iau bani? Din ce-i întrerupeam? La ce lucrează rapid și eficient??

Deși ajunsesem pe la douăzeci și ceva, am continuat. Îmi răspunde o fată, care vorbea ca o vânzătoare de butic. O întreb, ca pe toate celelalte:„Fundația dumneavoastră ia câini de pe stradă?”. Îmi răspunde: „Aaa, nu”.

O întreb: „Aveți adăpost?”. Îmi răspunde: „Aaa, da. Dar nu luăm câini de pe stradă”. O întreb: „Luați din casă?”. Nu zice nimic- deja o enervam cu întrebările mele. Îi propun– „Dacă nu luați dumneavoastră câini, pot să-l aduc eu?”. Îmi răspunde: „Nuuu, că nu mai avem loc”. 

Am ajuns la numărul 31 și nu am găsit nici măcar o fundație care să se îngrijească de bietul animal. În schimb, toate cer bani.  Poate mai sunt fundații reale, însă, în București-Ilfov- din 30 să nu fie nici măcar una care să vrea să ia un biet cățel… e strigător la cer. Între timp, cățelul a fost alungat de vecinii mei supărați și eu am rămas revoltată pe niște hoți care ne fură banii cu nerușinare.

Tag-uri:, , , ,

26 de gânduri despre „Cum ne mint, cu nesimțire, asociațiile pentru ajutorarea câinilor

  1. […] Cățeii străzii. Cât suflet să ai ca să îi arunci? Cât suflet îți trebuie ca să-l ai zece ani și apoi, […]

  2. […] suntem cei care spunem că nu știm de ce, dar parcă ni se face mai multă milă de un cățel amărât decât de un cerșetor. Afirmația este relativă. Depinde de situație. Consider că oamenii au […]

  3. Bill 16 Iunie 2013 la 20:15 Reply

    E primul post al unui iubitor de animale care imi place; nu credeam sa existe asa ceva. In privinta ONG-urilor care, chipurile se ocupa de cainii de pe strazi, ceva este foarte putred si inca de mult timp. Adica iti iese banutzul frumos dintr-o afacere dubioasa si daca iti baga unul bete in roate faci tot posibilul sa-l intimidezi. Ceva pute securistic de tot in afacerea asta… Ma gandeam mai mult la femeile nefe si alte chestii, da’ se pare ca gresesc….

    • adi 9 Septembrie 2013 la 10:47 Reply

      Anti-eutanasistii confunda interesele biologice cu interesele umaniste.Scopul biologic este ca animalul sa supravietuiasca si sa se multiplice(sa lase urmasi).Scopul umanist nu este viata sau inmultirea ci sporirea in fericire si cunoastere.Evident nu poti sa sporesti in cunoastere si fericire daca nu esti viusi nici nu ar merita sa mai fi viu daca nu ai putea spori in cunoastere si fericire.Si evident aceste 2 scopuri umaniste sunt constientizate ca atare doar de o singura specie-omul.Celelalte specii raman doar cu scopurile biologice.Faptul ca anti-eutanasistii militeaza pentru sterilizare incalca unul din cele 2 drepturi fundamentale ale biologicului si anume inmultirea.Ei ucid in viitor acel animal lasandu-l fara urmasi.

      • Serban M. 11 Septembrie 2013 la 08:28

        Daca urmam rationamentul tau ar insemna ca e mai inuman sa lasam cainele fara urmasi decat sa il ucidem. Nu ti se pare nefiresc? Aici nu discutam metafizica, este vorba de zeci de mii de vieti a caror vina este inexistenta. Nu au ajuns pe strada din vointa lor si nici nu s-au nascut din propria vointa. Musca pt ca sunt caini, iar multi dintre ei sunt agresati permanent. Exista oameni care poarta responsabilitatea pentru fiecare caine ajuns pe strada (si implicit si pentru urmasii lor). Pentru ca legea nu reuseste sa ii prinda, restul societatii trebuie sa plateasca pentru faptele lor. O poate face civilizat sau barbar. Te asigur ca mai toti iubitorii de animale isi doresc strazi fara caini. Si sunt sigur ca multi ar dona, daca ar avea pentru ce. Este clar ca solutia de pana acum (sterilizarea si intoarcerea pe strazi) nu e suficienta. Realizarea de adaposturi care sa acopere toata populatia de caini, implicarea iubitorilor de animale prin donatii sau voluntariat, extinderea adoptiilor din astfel de centre SI penalizarea drastica a celor care abandoneaza cainii pe strada. Toate astea sunt lucruri fezabile. Ar fi o alternativa civilizata, rezolvand in acelasi timp problema.

  4. Ella 17 Iunie 2013 la 09:21 Reply

    Nu va suparati… dar daca bietul catel s-a asezat la poarta dvs… de ce nu i-ati deschis-o sa-l lasati inauntru?! Totusi, inteleg ca o poarta nu poate exista decat la curte, si nu la bloc (aia e usa). Mai ales ca era si batran si bolnav si… a mai si sperat ca a gasit (in sfarsit) un OM… Puteati sa il gaszduiti in curte, macar cat ati sunat la „n” asociatii… sau cat o mai fi avut de trait. Toti o ducem rau cu spatiul si cu banii, dar… ce sa mai zic de cei care stau la apartament si totusi iau in casa, aceste animalute?! Insa la curte, nu e posibil asa ceva, pt ca… ?! Oare de ce??? Mai ales ca aveti vecini de strada care nu suporta animalele. Cine stie pe unde o fi fost gonit bietul sufletel. Oare dvs ce sentiment va incearca acum, cand stiti ca ati fi putut salva pe ultima clipa acest suflet, si totusi nu ati facut-o?!
    Imi cer scuze pentru mesajul meu… taios, dar acesta e punctul meu de vedere.

    • Roxana Cristiana 17 Iunie 2013 la 09:45 Reply

      Nu este nicio problemă pentru mesajul „tăios”, cum spuneți. Cățelul era vizibil bolnav, probabil, din cauza bătrâneții. Din păcate, nu sunt medic veterinar… Probabil ar putea fi considerat un gest de egoism protejarea câinilor proprii. Nu aș fi putut să-l păstrez și mă îndoiesc că dumneavoastră sau altcineva l-ar fi adoptat.
      Curtea în care stau este a părintilor mei, curte comuna cu alte trei familii. Astfel, decizia de a-l primi si pastra nu-mi apartinea mie.
      Eu am incercat sa fac ceea ce ar fi fost valabil în situația prezentata. Sa-i gasesc un adapost la o asociatie. Si da, consider că asociatiile sunt responsabile pentru viata acestor caini. Își motivează „inactivitatea” pe sterilizarea cainilor comunitari, care este GRATUITA. Însă, în momentul în care ți se spune „da ce vreti, sa luam toti caini de pe strada” nu mai exista responsabilitate. Daca ii sunam sa le dau bani, nu dădeau același răspuns.
      Eu daca as avea posibilitatea de a crea un adăpost pentru catei, as face-o fara sa stau pe ganduri si as incerca macar sa le gasesc, rand pe rand, un camin. Insă, deocamdată, nu o am.

      • cetatean 9 Septembrie 2013 la 17:34

        …ma indoiesc ca o sa face-ti vreodata acest lucru. Din cate am citit nu stiti ce inseamna voluntariat intr-un ong , fie el de caini sau oameni. Aruncatul pisicii peste gard la vecinul, pasarea responsabilitatii si apoi aratarea cu degetul catre organizatii nonguvernamentale ce se gestioneaza din bani proprii si de cele mai multe ori din buzunarele voluntarilor e ceva specific celor ca dumneavoastra! Dar la primarie de ce nu ati sunat???? Ca acolo sunt si banii dumneavoastra!!!! Ei au OBLIGATIA asta si nu ong_urile!!!!!!!!!!!!!!! Poate ar trebui s ava mai informati inainte de a va da cu parerea! Oricum, tinand cont de isteria creata in tara , de informatiile eronate pe care le primiti si le aveti ….. sunteti total in afra subiectului ! Primariile voastre nu au facut nimic si acum se spala pe maini cerandu_va sa omorati cainii! Ganditi rational? Sunteti partasi la genocidul care va urma! Toate cele bune, un trai bun/macar decent ….si daca tot ii omorati, faceti_o in fata copiilor dumneavoastra ca sa invete si ei :ce e bine si ce e rau si cum se face!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Roxana Cristiana 9 Septembrie 2013 la 17:50

        Daca vei observa data articolului meu, vei vedea ca nu este scris acum. Cât despre ONG-uri, ele sunt create pentru a rezolva problemele pe care statul nu le rezolva. Știu că ASPA mănâncă bani, așa cum și ONG-urile o fac. Da, am dreptul să scriu ce am scris, dacă așa s-a întâmplat. Nu mângâi pe creștet pe nimeni și sper ca într-o zi să am prorpiul adăpost nu pentru oameni ca tine, ci pentru câinii pe care până acum ONG-urile ar fi putut să-i salveze. Eu am încercat, așa cum am putut, să fac ceva, să nu rămân indiferentă. Într-o țară civilizată aș fi primit ajutor din partea primului ONG. Nu am primit ajutor de la niciunul. Ca să fii informată sunt impotriva uciderii în masă, care se ascunde în spatele cuvântului frumos eutanasie.

    • ADRIANA 11 Septembrie 2013 la 16:17 Reply

      DE CE NU AI DUS CATELUL LA VETERINAR, DACA IN CURTE NU IL PUTEAI LASA?
      NU TI-A FOST MILA DE EL?
      MACAR IL TINEAI IN CURTE, II DADEAI PUTINA MANCARE SI APA ACESTI CATEI NU FAC MOFTURI!
      IAR PT SIMPLUL FAPT CA IL ADAPOSTEAI IN CURTE SIGUR TI-AR FI FOST RECUNOSCATOR SPRE DEOSEBIRE DE OM CARE UITA TOT BINELE CE I SE FACE SI ATACA PRECUM HIENELE!

      • Roxana Cristiana 11 Septembrie 2013 la 19:24

        Am mai răspuns la această întrebare. Nu cred că am de ce să mă justific încă o dată. Întrebări de tipul „Da’ de ce n-ai făcut tu?”, care sunt adesea retorice, nu caută un răspuns, ci sunt un reproș și o încercarea de a arunca pisica în curtea celuilalt. Dacă aș fi putut, aș fi făcut. Eu am făcut tot ce am putut.

  5. Petre Daniel 9 Septembrie 2013 la 01:26 Reply

    frumos gestul tau, de apreciat ca ai incercat, privind faptul ca nu il puteai primii, e strict treaba ta, nu trebuie sa te judecam pe tine ca nu ai primit un caine in curte, de judecat sunt ONG-urile… le doresc tuturor hotilor fericire, viata multa in pamant…

  6. ABC 9 Septembrie 2013 la 14:08 Reply

    Eu sunt curioasa. Ati incercat si la asociatia ROBI? Daca da, ce raspuns ati primit?

    • Roxana Cristiana 9 Septembrie 2013 la 17:45 Reply

      Nu am încercat la Roby, doar la asociatiile din lista de pe adoptiicaini.ro.

      • Alinuta 11 Septembrie 2013 la 19:42

        Cei de la Robi, fiind cei mai seriosi, sunt mai mereu plini. Si la ei chiar nu este o scuza proasta.

  7. sdas 9 Septembrie 2013 la 14:53 Reply

    Din pacate, finalul m-a intristat. Ella are dreptate;
    Credeam ca ai gasit tu un locusor pentru el.. pacat. imi pare rau ca am ajuns la finalul postarii. si eu sunt revoltata de deznodamant.

  8. Dan 9 Septembrie 2013 la 15:44 Reply

    Ar fi bine sa fie facuta publica si minunata lista cu ONGuri la care s-a sunat.
    Daca tot sunt nesimtiti si nimeni nu ii trage la raspundere macar sa le batem un pic obrazul. Si dupa… ne mai miram de ce se va vota sa fie eutanasiate aceste animale (la randul lor niste suflete).
    Halal iubitori de animale! Rusine!

  9. Andrei 10 Septembrie 2013 la 08:34 Reply

    „Ar fi bine sa fie facuta publica si minunata lista cu ONGuri la care s-a sunat.” sa ii sunam ni noi

    • Roxana Cristiana 10 Septembrie 2013 la 08:47 Reply

      Cred că am mai spus într-un comentariu. Este lista de pe adopții câini (adoptiicaini.ro). E publică. Poate suna oricine. Nu știu dacă au mai schombat ceva la ea de atunci. Am primit și mail de la ei după ce am scris articolul.

  10. Antoanela Maria 10 Septembrie 2013 la 10:26 Reply

    O poveste asemanatoare am si eu sa va impartasesc. Sunt din Constanta si locuiesc cu toata familia intr-un apartament cu 2 camere(atata si-au permis parintii mei). Intr-o zi , cand ma duceam la scoala, m-am trezit in fata apartamentului cu o cutie in care erau doi catelusi mici, mici, abia nascuti. I-am luat in casa si ne-am uitat la ei neputinciosi. Le-a dat tata laptic cu seringa, i-am dus la veterinar unde au li s-a dat un fel de siropel, apoi am inceput sa sunam la toate adaposturile pentru caini din judet dar si din afara judetului si am primit exact aceleasi raspunsuri ca si tine. Unul dintre catelusi a si murit ca era foarte bolnavior si isi facea nevoile cu sange si veterinarul nu a avut ce sa-i faca, iar celalalt a ramas la noi aproximatic o luna si jumatate timp in care i-am facut si vaccinul si alte controale. Intr-un final am reusit sa ii gasim o camin la niste batrani draguti din Tuzla care s-au indragostit de Molly ( asa am numit-o noi). Dar noi am avut noroc pentru ca era vorba de puiut. Daca era unul batran si bolnav nu cred ca am fi reusit sa facem asta pentru el. Una peste alta, avem o tara bolnava , nu avem niciun sistem, si nimeni nu raspunde pentru nimic. Traim ca o turma de oi abandonate de cioban, fara nicio lege si niciun semn ca vom fi adoptati vreodata.

  11. Alinuta 11 Septembrie 2013 la 19:53 Reply
  12. Alina 11 Septembrie 2013 la 20:02 Reply

    Nu este in regula ca acel catel amarat si bolnav a fost alungat cand el nu se mai putea tine pe picoare, ong-urile sunt bune de nimic dar esenta era ca acel caine sa fie salvat cu sau fara ong-urile alea.

    • Roxana Cristiana 11 Septembrie 2013 la 20:16 Reply

      Ok, deci eu sunt vinovată, din ce spuneți unii, pentru că nu am avut posibilitatea să salvez câinele. Bine, toți cei care o faceți să-mi trimiteți prin mesaj către pagina de Facebook, numărul vostru de telefon, să vă contactez la nevoie.

  13. Laur Laurian 12 Septembrie 2013 la 11:38 Reply

    Pentru cetățean: aș fi omorât cu conștiiința împăcată acel maidanez care de față cu mai mulți trecători a atacat din senin o puștoaică ce venea de la școală cu un ghiozdan în spate cât ea de mare. Din fericire pentru potaie mi-am îndreptat atenția spre copilă, s-o liniștesc și s-o duc acasă pentru că nu mai voia să-mi dea drumul de la mână.
    Alt cetățean.

  14. mosulica 21 Mai 2014 la 09:58 Reply

    Oameni buni!!! sunt bolnava la propriu si la figurat, m-am imbolnavit de atita ura, si rautatea oamenilor din Bucuresti, ma refer la cartierul meu si cred ca peste tot este la fel. Toti taranii veniti la orase , zici ca s-au nascut in Primaverii sa nu mai spun de tigani, am patimit pt niste catei pe care i-am ingrijit 7 ani seara de seara la 12 si 1 noaptea, (sa nu deranjez orasenii!!!) in fine au chemat si hingherii spre bucuria lor si au luat f multi vreo 7 sau 8 si a mai ramas doar unul…care saracul nu are voie sa latre, sta numai sub masini…nu are voie nimeni sa-i hraneasca, iar acum venind de la medic am pus un pic de apa sub o masina…si m-a vazut un bosorog, a stat s-a uitat la mine…si pe urma mi-a spus ca a vazut ca am pus apa..si ca toata noaptea latra cateii astia (care catei??? ca i-au luat hingherii, mai este unul, da dar latra toata noaptea)…ma uit la ei sunt batrani, vai mama lor dar de o rautate iesita din comun..si eu am iesit la pensie , dar de mica am avut mila de animale…si nu am crescut la tara…CE ESTE DE FACUT????

    • Roxana Cristiana 21 Mai 2014 la 10:05 Reply

      Din păcate, oamenii sunt mânați de ură nu doar împotriva animalelor, ci și a oamenilor. Eu am renunțat să am pretenții de la ei și încerc să fac cât bine pot și să-i evit cu tot cu răutatea lor. Am spus și o să spun mereu. Viața ți le dă înzecit și fiți sigură că așa va fi pentru fiecare. Toți ducem povara propriilor greșeli și avem comoara faptelor bune.

Lasă un răspuns

The BeLoved G.

Be the one you love

Fashion with no limits

Smile! You’re at the best fashion site ever

Ce-am mai descoperit azi

Muzici. Cărți. Oameni. Chestii. Oportunități.

My Blog

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

That Random Comic Blog

Life is a comic strip and we are the characters.

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

sperantaunuiartist.ro

Acest site isi propune sa promoveze cultura in pictura

A d i n a M i r e l a

Toate textele și imaginile de pe acest blog îmi aparțin .

Paiat(z)a

Un izvor de intelepciune

endorfinul

diminueaza perceptia durerii

I'm feeling free RO

Ce nu văd alţii vedem noi

Alexbidam - Blogul fara nume

Un blog cu toate pentru toti

Doman Daniel Blog

A fine WordPress.com site

luizapuia

Cuvintele potrivite sunt mereu simple..

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

