„Bate-o, dar nu-i lăsa semne și n-o face urâtă”

Clericul egiptean Saad Arafat dă sfaturi despre cum trebuie disciplinată femeia. În urmă cu ceva timp am scris articolul Din tată-n iubit- timpul trece, bătaia rămâne și după ce am citit ce a spus Saad Arafat îmi dau seama, cu tristețe, că nu știu să spun cât de departe suntem de această gândire. Într-adevăr, nu avem Legea Sharia, însă în „dacă o bați, nu-i da în față, o striciDaca o bați, n-o înjura. O bați s-o disciplinezi, nu s-o faci de rușine” regăsesc urmele de sânge de pe picioarele fostelor mele colege, pe fața lor albă și mâinile curate și pe spatele plin de vânătăi… Și cât de departe suntem?

islamic_intolerance_400

În primul rând, femeia musulmană nu este bătută. Este „disciplinată atunci când refuză să facă sex”. Clericul egiptean Saad Arafat a dat sfaturi la o televiziune musulmană cu privire la modul în care trebuie „disciplinată” femeia.  La întrebarea „vă vine să credeți că femeile europene caută în bărbat un protector?”, clericul a răspuns sec: „Da, nu contează. Ce trebuie să ştiţi este că Allah a binecuvântat femeile cu bătaia”, potrivit AM Press.

5204984-afp-mediafax-foto-rizwan-tabassum

Întrebat dacă le-a onorat cu bătaia clericul a spus „Da, profetul Muhammad a spus „Bate-o, dar nu-i lăsa semne și n-o faceurâtă”. Iată cum o onorează! De exemplu, dacă o bați, nu-i da în față, o striciDaca o bați, n-o înjura. O bați s-o disciplinezi, nu s-o faci de rușine. N-ai voie s-o rănești, să-i rupi oasele, să-i scoți dinții sau să-i rănești ochii. Există o etichetă în a-ți bate nevasta. N-o poți face, așa, oricum. Un bărbat niciodată să nu-și ridice mâna sus când își bate nevasta, întotdeauna de la piept. Toate lucrurile astea onorează femeia. Are nevoie de disciplină. Cum s-o disciplinezi dacă nu prin bătaie?”.

Cu ce să o „onoreze” sau „disciplineze”

Clericul mai spune că „atunci când o bate, bărbatul nu trebuie să-i lase semne”. Adaugă „Dar poate folosi și un obiect, nu-i problemă. Doar să n-o lovească prea tare. Dar să știți, bătaia nu este privită decât ca ultima alternativă și este permisă numai într-un singur context: atunci când nevasta refuză să se culce cu el. Trebuie sa înceapă cu amenințări și mici corecții fizice. Însă bărbatul nu are voie să-și bată nevasta pentru băutură sau mâncare”.

În plus, în urmă cu o săptămână studenții islamiști au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva unei legi împotriva violenței domestice. Ei au ieșit pentru „dreptul divin de a bate femeia”.

Tag-uri:, , , , ,

5 gânduri despre „„Bate-o, dar nu-i lăsa semne și n-o face urâtă”

  1. gouttedereve 23 August 2013 la 18:03 Reply

    Bună! Este unul dintre motivele pentru care mulţumesc cerului că m-am născut aici!- pentru că există locuri în care e şi mai rău… Chiar dacă, atunci când privesc în jur, mă gândesc că nici noi nu suntem foarte departe… Aşa cum ai şi spus. Diferenţa e doar că acolo…e perfect legal. Aici, sunt unii care nu au ce căuta printre oameni… Acolo, normalitatea însăşi, e să fii neom… Când am citit prima dată despre Sharia, am fost îngrozită. Nu pot concepe că trăim în acelaşi timp şi spaţiu…

    • Roxana Cristiana 23 August 2013 la 19:40 Reply

      Eu nu mulțumesc nimănui că m-am născut aici, din păcate. Acolo e legal, aici e ilegal. Asta mi se pare una dintre puținele diferențe. Nu suntem departe de ei ca gândire. Mă lovesc tot mai des de tot felul de cazuri. La noi e vorba de lipsa de educație, de lipsă de scrupule, de lipsă de suflet.

      • gouttedereve 23 August 2013 la 20:09

        Exact. Îi putem marginaliza, condamna. Avem dreptul, dacă nu obligaţia, de a o face. În plus, e vorba de…alegere, din păcate. Şi de o mentalitate arhaică, căreia ne supunem încă. De ce, când avem libertatea de a nu o face? La noi, e vorba de o societate rămasă în urmă, ancorată în aşa-zise „tradiţii” care nu au nici o legătură cu tradiţiile, dar am o religie destul de convenabilă şi drepturi pe care femeile de acolo nu le au… Dacă nu-mi convine, pot alege să divorţez, ori să rămân singură. Nu mă va mutila şi nici nu mă va ucide nimeni – legal!, chiar dacă societatea mă va arăta cu degetul pentru că…nu dă bine şi nu sunt, conform normelor admise, „în rând cu lumea”… Acolo, femeia nu există… Aici, este alt secol, totuşi. Suntem în urmă faţă de alţii. Dar există unii, în urma noastră. Nu mă consolează. Dar face să mă pot bucura de ce am: de religia şi de locul în care m-am născut. Pentru a aprecia, îmi e suficient să compar răul cu…mai rău!

      • Roxana Cristiana 23 August 2013 la 20:20

        E foarte frumos ceea ce spui și adevărat. Ai atitudinea potrivită, pe care eu nu o am acum. Sunt sigură că este groaznic să trăiești în condițiile în care trăiesc femeile acolo… Sunt la fel de sigură că este groaznic să ne legăm singuri cu lanțuri într-o lume limitată până la vecini, rude, iubire, căsătorie, bani… când putem rupe lanțul și să fim liberi, să avem puterea de a spune nu, de a lupta pentru noi și pentru schimbare. Schimbarea trebuie să fie făcută de fiecare dintre noi. Un om nu schimbă lumea, însă are puterea de a alege să-și schimbe propriul parcurs al vieții. Și această putere o văd prea rar, în cantități mici. Nu înțeleg de ce…
        E ciudat ceea ce spun, însă trăim în lumi diferite și aproape la fel, când noi avem posibilitatea schimbării…

      • gouttedereve 23 August 2013 la 21:45

        Ai perfectă dreptate. Încurcate sunt căile Domnului, dar pe ale omului, cred că şi Dumnezeu se rătăceşte…

Lasă un răspuns

The BeLoved G.

Be the one you love

Fashion with no limits

Smile! You’re at the best fashion site ever

Ce-am mai descoperit azi

Muzici. Cărți. Oameni. Chestii. Oportunități.

My Blog

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

That Random Comic Blog

Life is a comic strip and we are the characters.

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

sperantaunuiartist.ro

Acest site isi propune sa promoveze cultura in pictura

A d i n a M i r e l a

Toate textele și imaginile de pe acest blog îmi aparțin .

Paiat(z)a

Un izvor de intelepciune

endorfinul

diminueaza perceptia durerii

I'm feeling free RO

Ce nu văd alţii vedem noi

Alexbidam - Blogul fara nume

Un blog cu toate pentru toti

Doman Daniel Blog

A fine WordPress.com site

luizapuia

Cuvintele potrivite sunt mereu simple..

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

