“Îi datorăm viața… cei care am scăpat”. De ce avem mai multe biserici decât spitale

Prostie, exagerare, nebunie? Așa este caracterizată presa care a tratat și a întors subiectul accidentului aviatic din Munții Apuseni pe toate părțile. Ironic. Învățăm din manualele de jurnalism despre accidentul de la Balotești și criticăm accidentul pe care ar trebui să-l tratăm jurnalistic și să ne punem niște întrebări sau măcar să ne arătăm indignarea că în caz de calamitate vom ajunge mai repede la biserică decât la spital.

Accidentul m-a șocat. Mulți dintre voi spun că „a murit ăla, ucigașul de hoți din Primăverii”. Alții vorbesc despre „ăla care a fost cu Romanița Iovan”. Cine-i Romanița? Cine a fost nu ucigașul, ci omul Adrian Iovan? De la o asociație de câini am primit un mail prin care mi se atrage atenția că Adrian Iovan amenința câinii maidanezi cu pistolul și voia să-i împuște așa cum a împușcat un om. Așa spun vecinii, pentru care Adrian Iovan a rămas un ucigaș. E trist ca în timpul vieții să fii considerat criminal și după moarte să fii erou național. Putea să lase avionul baltă și să trimită spre moarte sigură medici de excepție, care au salvat multe vieți, dar n-a făcut-o. Cu ultimele forțe, încarcerat în avion, i-a cerut medicului Radu Zamfir să-l salveze. „Am încercat. N-am reușit”, a spus medicul aflat încă în stare de șoc.

În accident a mai murit și o studentă, un viitor medic ce ar fi urmat și ea să salveze vieți.

S-au „salvat” 5 persoane: 4 medici și un copilot. Am în față imaginea copilotului, așa cum a fost el a fost găsit după 6-7 ore: „cu picioarele rupte, sprijinit de avion, în zăpada de jumătate de metru”. Și nu e dramatic? E prostie? O fi, a celor care uită să mai fie oameni și care privesc cu fundul, ca să fiu politicioasă, tot ce se întâmplă în jurul lor.

Declarația medicului Radu Zamfir a fost cutremurătoare. O scriam și mi s-a făcut piele de găină. Am văzut un om șocat, un om marcat pe viață, un om supărat, fără putere pentru a se mai revolta.

Principalele declarații ale medicului:  “Totul a decurs inițial bine. Pe parcursul trecerii munților, avionul a jivrat, a pierdut în înălțime, a pierdut un motor, am văzut copacii de aproape, printre ceață, apoi eram la fața locului, care mai traumatizați, care mai prinși în avion, a trecut ceva până ne-au găsit, ne-am descurcat cum a am apucat, am încercat să-i ajutăm pe toți. Domnul Adrian Iovan era inițial prins între fiarele avionului. Mi-a cerut să-l scot. Am încercat, nu am reușit. Datorită lui suntem în viață. Când am văzut copacii de aproape am realizat că o să ne prăbușim. Studenta nu era conștientă, avea semne vitale, dar nu cred că era conștientă”.

Medicul a mai spus: “Dumneavoastră îmi spuneți că au fost șase ore, mie mi s-au părut 30 de minute”.

Radu Zamfir a declarat despre Adrian Iovan: “Îi datorăm viața… cei care am scăpat”. Întrebat dacă are să le reproșeze ceva autorităților, Radu Zamfir a răspuns: “Ce să le spun? Bine că salvatorii au dat de noi, când ne-am văzut în salvare parcă l-am apucat pe Dumnezeu de-un picior”.

Medicul a mai spus că transmis coordonatele GPS, nu GSM. Cui? Nu știe, celor care l-au întrebat. Cu toate acestea ei au fost găsiți printr-o metodă învechită: pădurarul a tras cu pistolul în aer și medicii spuneau prin telefon cât de aproape au auzit zgomotul. România, țară dragă… ne-am săturat!

Și în acele momente medicul a vorbit de Dumnezeu, nu de autorități, nu de cei care ar fi trebuit să-i salveze în 30 de minute, atât cât a făcut mașina unei televiziuni până aproape de locul prăbușirii. În caz de calamitate, cel mai important spital din București, Spitalul Universitar, NU are stoc, deci nu va avea cum să trateze un număr mare de oameni. Și vorbim despre un spital din Capitală, nu de unul din provincie, care este deschis pentru 20 de sate. Autoritățile nu acționează prompt. Doar SMURD are un  avion bun, căruia îi lipsește o piesă și nu ne poate ajuta temporar. Milioanele de euro investite par că s-au dus doar spre SRI și alte servicii gemene. România este prăbușită și nu mai are cine s-o salveze. Am pierdut mult, buzunarele unora s-au umplut, iar prețul plătit de fiecare dintre noi este irecuperabil. Oricum ar fi, înainte de ajunge la spital, în România, ajungem în biserică, și nu întregi.

Tag-uri:, , , , , , , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

The BeLoved G.

Be the one you love

Fashion with no limits

Smile! You’re at the best fashion site ever

Ce-am mai descoperit azi

Muzici. Cărți. Oameni. Chestii. Oportunități.

My Blog

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

That Random Comic Blog

Life is a comic strip and we are the characters.

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

sperantaunuiartist.ro

Acest site isi propune sa promoveze cultura in pictura

A d i n a M i r e l a

Toate textele și imaginile de pe acest blog îmi aparțin .

Paiat(z)a

Un izvor de intelepciune

endorfinul

diminueaza perceptia durerii

I'm feeling free RO

Ce nu văd alţii vedem noi

Alexbidam - Blogul fara nume

Un blog cu toate pentru toti

Doman Daniel Blog

A fine WordPress.com site

luizapuia

Cuvintele potrivite sunt mereu simple..

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

