Breasla jurnalistică nu există

În manualele de jurnalism scrie mândru că o persoană, indiferent dacă are studii sau nu de jurnalism, pentru de deveni jurnalist/ă trebuie să treacă și prin pasul acceptării din partea breslei.

Un studențel fraier

Această „breaslă” nu există! În jurnalism nu există o legătură între jurnaliști. Toți „se mănâncă” pe la spate, adică de fund. În realitate, acceptarea din partea breslei nu înseamnă că intri într-un grup mare, frumos și unit, ci- pentru cei care poate au terminat o facultate, un master și au mai multe studii decât ăia care deja lucrează din anul I și nu au terminat facultatea (am întâlnit la televiziune cu prestigiu și jurnaliști consacrați)- înseamnă că ai făcut trecere dintre studențelul fraier către invizibilitate. Adică nu se mai ia nimeni de tine.

Eu, Găina!

Am făcut practică la o televiziune cunoscută de știri, care cică ar fi profesionistă. E relativ nouă, de vreo doi ani. Am fost alese dintr-o mie de persoane doar zece… găini! Ne-a fost arătată redacția, apoi ne-am dus fiecare unde am putut. În fiecare zi, de la 9 la 18, noi eram acolo. Mă duc în prima zi. A doua ajung, îi salut pe cei care erau la țigară, îmi răspund politicos. Mă duc să-mi iau o cafea și când ies o aud pe o domnișoară povestindu-i unui băiat: „Mooamă și au venit zece găini și se uitau acolo și le bagă la fiecare și, șii…”. Aceeași care m-a salutat amabil, nedându-și seama că sunt una dintre „găini”. Ajung în sală, unde pentru „găini” nu erau calculatoare. Doamna drăguță de la politic mi-a spus sictirită: „Da’ aduceți-vă și voi laptop”. Mă interesasem, nu ne dădeau acces la Internet. Și-mi spune: „Fă un efort, fă un abonament pentru un stick de Net!”. La care eu plătesc doi ani pentru o practică de-o lună! În fine, mă pun pe un scaun oarecare. Vine băiatul ăla care a aflat despre găini. Mă pusesem la secția eveniment. Îmi spune cum îl cheamă. Îi răspund: „Găina!”. Cu mine nu au existat episoade neplăcute. Mă puneam unde găseam loc liber. Cui nu-i convenea, foarte bine. Însă au mai fost: „S-au pus teroristele alea pe scaunul meu”.

Cam așa e tratat un jurnalist cu diplomă. Cel puțin acolo. Mi-a povestit o prietenă și despre o altă televiziune  cunoscută: i s-a dat cu ușa în față (la propriu), erau, din cinci persoane, toți serviți cu ceva, pe lângă ea trecea, i s-a spus cu greață să se ridice de la birou pentru că nu-i biroul ei. D-astea, și multe.

Eu, despre sport?! 

Am fost și la o televiziune sportivă. Nu a fost așa, a fost ok, dar am fost o zi, pentru că nu știam nimic. M-am dus la o conferință la rugby, mă uitam încruciș :)). A doua zi, printre bărbații trecuți de 30 de ani care vorbeau numai  despre sport ca despre Dumnezeu am spus că nu am loc. Și am plecat.

Am ajuns în presa online, pe care până atunci nu o luasem în considerare, însă am profitat de o practică plătită bine și asta a fost șansa… să fiu chemată la interviu și să-l și trec.

În fine, asta-i despre intrarea în breaslă.

Despre culori politice

După ce intrați în așa-numita breaslă, împărțirea se face pe culori politice. Unii politicieni, de-o anumită culoare, dau distribuiri pe facebook la statusurile și articolele jurnaliștilor care-i pupă-n fund. Pupincuriștii sunt relativ uniți între ei, se aplaudă. Însă când se face încrucișarea între culori iese fum, că focul era deja pus.

Tag-uri:, ,

Un gând despre „Breasla jurnalistică nu există

  1. Dan 26 Ianuarie 2014 la 18:58 Reply

    Ori de câte ori am avut ocazia, ori de câte ori am auzit vreun liceean exprimându-și deschis intenția de a urma cursurile Facultății de Jurnalism, am încercat să îl întorc din drum. Este o teribilă pierdere de vreme.

Lasă un răspuns

The BeLoved G.

Be the one you love

Fashion with no limits

Smile! You’re at the best fashion site ever

Ce-am mai descoperit azi

Muzici. Cărți. Oameni. Chestii. Oportunități.

My Blog

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

That Random Comic Blog

Life is a comic strip and we are the characters.

Genunchiul Lumii

blogolumea. strada sforii. poezie pierdută. crochiuri. cotidiene

sperantaunuiartist.ro

Acest site isi propune sa promoveze cultura in pictura

A d i n a M i r e l a

Toate textele și imaginile de pe acest blog îmi aparțin .

Paiat(z)a

Un izvor de intelepciune

endorfinul

diminueaza perceptia durerii

I'm feeling free RO

Ce nu văd alţii vedem noi

Alexbidam - Blogul fara nume

Un blog cu toate pentru toti

Doman Daniel Blog

A fine WordPress.com site

luizapuia

Cuvintele potrivite sunt mereu simple..

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

